۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

رنگ چادر زنان، زِلزُلِه در اَرکان حکومت(زینت میرهاشمی)

بار دیگر موضوع رنگ لباس زنان، ولوله ای در میان باندهای حکومتی انداخته است. جرقه این آشوب را نه مخالفت با حجاب اجباری، نه مخالفت با قوانین ضد زن و ... بلکه مخالفت شرمگینانه عده ای متحجر بر سر رنگ حجاب اجباری زده شده است. حکومت با چنان بحرانهایی روبرو است که کم رنگ شدن سیاهی چادر تهدید است. سخن پراکنیهای دلبستگان اسلام حکومتی پیرامون خشنی و یا لطیفی الگوی زنان ابزاری برای رقابت در نمایش انتخاباتی شده است.
کلهر از باند احمدی نژاد، در روزنامه حکومتی ایران، رنگ سیاه چادر را «رنگی متکبرانه» نامید که ناصرالدین شاه از مجالس عیاشی شبانهِ اشراف اروپا به ایران آورد. ویژه نامه خاتون ضمیمه روزنامه دولتی ایران که این مطلب را منعکس کرده است، قلم زنانی از قرون ارتجاع از حسین الله کرم، مسعود ده نمکی ... تا احمد خاتمی را در خود جا داده است. ماهیت ارتجاعی این روزنامه بر همگان روشن است.
در پی انعکاس نظرات مهدی کلهر، دادستانی تهران روز یکشنبه 23 مرداد، علیه روزنامه ایران به اتهام «جریحه دار نمودن عفت و اخلاق عمومی» اعلام جرم کرد. محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت:«مطالب منتشر شده در این ویژه نامه خلاف موازین قران، نظر ولایت و توده مردم است و موضعگیری نمایندگان روحانی مجلس را در پی خواهد داشت.» می توان تصور کرد در روزهای آینده مجلسیها در صحن مجلس با مشتهای گره کرده دورتادور صندلیها علیه کسی که خواسته خشونت حجاب اجباری را با کم رنگی چادر لطیف کند، شعار دهند.
پاسدار مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار در این مورد گفت:«توهین کنندگان به چادر در صدد ترویج بی حیایی در جامعه از طریق زدودن حجاب اند.» او این گونه مطالب را «پس مانده های جریان انحرافی» در روزنامه دولت اعلام کرد.
بعد از آن مهدی کلهر در مصاحبه با ایسنا ضمن تائید حجاب اجباری اعلام کرد؛ نگاه فقهی به مقوله حجاب نداشته و فقط از منظر زیبا شناسی رنگها صحبت کرده است.
ژستهای عوامفریبانه احمدی نژاد و حامیانش در مورد نوع پوشش زنان و جایگاه زنان، مانند دیگر حرفها و شعارهای بدون پایه، در پیش از انتخابات نمایشی، خریداری نخواهد داشت.
تا زمانی که قوانین ضد بشری و تبعیض آمیز بر پایه شریعت که به تبعیض جنسیتی و نقض حقوق بشر هویت می بخشد وجود دارد، همه این اظهارنظرها رنگی تبلیغاتی برای زرق و برق دادن به نمایشهای انتخاباتی در میان باندهای حکومتی دارد.................
زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر