۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

نقض مستمر حقوق بشر در همه ابعاد زندگی روزمره مردم




زینت میرهاشمی
نقض مستمر حقوق بشر در همه ابعاد زندگی روزمره مردم، آسیبهای خود را در گونه های مختلف زندگی اجتماعی بر جای می گذارد. رژیم با کشتار و حبس دگراندیشان و آزادیخواهان، آزار و اذیت شهروندان به بهانه های گوناگون و با تولید و بازتولید خشونت در جامعه، زیانهای اجتماعی از رشد اعتیاد و خودکشی تا رشد لمپنیزم در جامعه را دامن می زند. به این پارامترها رشد فقر که پایه اصلی آسیبهای اجتماعی است را باید اضافه کرد. 
رئیس سازمان پزشکی قانونی روز سه شنبه 25 مرداد از رشد چشمگیر آمار خودکشی در ایران خبر داد. وی گفت:«در سه ماهه نخست سال جاری، آمار خودکشی 4/9 درصد افزایش داشته است». وی همچنین گفت:«آمارخودکشی سال 89 در مقایسه با سال 88 حدود 17 درصد رشد داشته است.» 
در رویدادی دیگر، روز شنبه 22 مرداد، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از فرار سالانه 15 درصد از فارغ التحصیلان ایرانی از کشور خبر داد. 
نصیری قبداری گفت:«بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، سالانه حدود 180 هزار ایرانی تحصیل کرده به امید زندگی و یافتن موقعیتهای شغلی بهتر از کشور خارج می شوند، این صندوق رقم خروج حدود 180 هزار نخبه تحصیل کرده از ایران را به معنی خروج سالانه 50 میلیارد دلار ارز از کشور عنوان کرده است.» 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بخش دیگری از گزارش صندوق بین المللی پول در این زمینه اشاره می کند و می گوید:«ایران رتبه اول را در آمار مهاجرت نخبگان از میان 91 کشور در حال توسعه یا توسعه نیافته دنیا کسب کرده است.» 
مهاجرت مغزها، همراه با رشد فقر، بیکاری، اعتیاد و خودکشی فاحعه ای انسانی است که مسبب اصلی آن رژیم ولایت فقیه است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر