۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

وزارت خارجه یا وزارت غلط کردم گوئی ولایت فقیه



عقب نشینی های وحشت آلود خامنه ای از سوراخ وزارت خارجه کم کم به موضوع تمسخر باندهای مختلف رژیم شده است. بطوریکه هربار خامنه ای طعم شکستی را در سیاستهای راهبردی می چشد سریعا از بلند گوی دستگاه تروریستی وزارت خارجه روضه صلح وامنیت و...را سر می دهداین مسئله البته پیامدهائی برای کل رژیم دارد از جمله تشدید ریزش و روحیه باختگی مضاعف در تمامی بدنه نظام است به همین خاطر هر کس که از این بابت احساس خطر وسرنگونی کند با لگد زدن به این نهاد ولایت فقیه در واقع دم خامنه ای را به دندان نیش می کشد.
توضیح درباره سفر بیسر و صدای وزیراطلاعات
خبر گزاری حکومتی ایسنا , ۲۳ آذر ۱۳۹۰
سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران صرفا جنگ روانی است، تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تهدیدهای مختلف برای جنگی کردن فضای منطقه تلاش میکنند.
رامین مهمانپرست در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران توانایی بستن تنگه هرمز به عنوان اهرم بازدارنده در برابر تهدیدها علیه ایران را دارد؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که بحث بستن تنگه هرمز در دستور کار قرار ندارد، زیرا بر این باور است که ثبات و آرامش باید در منطقه برقرار باشد و همه کشورهای منطقه در سایه امنیت و آرامش برای پیشرفت و توسعه تلاش کنند.
وی گفت: زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدهای مختلفی را مطرح میکنند، در واقع، برای ایجاد فضای جنگی در منطقه تلاش میکنند که البته در چنین فضایی امکان دارد عکسالعملهایی نیز اعلام شود.
مهمانپرست، که با شبکه خبری «العالم» گفتوگو میکرد با بیان اینکه امکان دارد آنها به صورت غیرمنطقی و غیرعاقلانه برخی اقدامات نظامی در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: اگر فضای منطقه جنگی شود، در آن صورت همه چیز جنگی خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تهدیدهای دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: تهدیدهایی که درباره اجرای عملیات نظامی علیه ایران وجود دارد، صرفا جنبه جنگ روانی دارد. کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ وجه امکان عملیات نظامی در منطقه برای خود متصور نیستند. چنین اقدامی برای آنها هزینههای فوقالعاده سنگینی خواهد داشت. بنابراین، آنها سعی میکنند با روی آوردن به جنگ روانی بخشی از حیثیت از دست رفته خود را بازیابند و نباید به این مسائل زیاد توجه کرد.
وی درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تهدیدها و تحولات بینالمللی گفت: برخی افرادی که در کشور مسئولیت رسمی سیاسی ندارند ممکن است در قالب نماینده مجلس و نماینده بخشی از مردم، نظرات شخصی خود را ابراز کنند، اما مواضع رسمی ایران از طریق مقامات رسمی و سیاسی اعلام میشود.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر «حیدر مصلحی»، وزیر اطلاعات کشورمان به عربستان سعودی نیز گفت: وضعیت منطقه ایجاب میکند که کشورهای موثر با یکدیگر رایزنی و تبادلنظر کنند. یکی از موضوعهایی که هماکنون در منطقه فوقالعاده حائز اهمیت است مسائل امنیتی است. طرحها و توطئههایی در حال شکلگیری است تا ارتباط و همکاریهای کشورهای منطقه را به خطر بیندازد.
وی تصریح کرد: حتما یکی از مسائل مورد گفتوگو در این سفر بررسی سوءتفاهمهایی است که مطرح شده است. آمریکا اتهامهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است که باید با مذاکرات صریح و روشن، بیپایه و بیاساس بودن چنین اتهامهایی روشن شود تا سوءظنها برطرف و مشخص شود که پشتپرده این گونه سناریوها چه اهدافی نهفته است؛ زیرا چنین سناریوهایی امنیت و منافع هر دو کشور ایران و عربستان و نیز منطقه را هدف قرار داده است.
مهمانپرست با اشاره به طرح برخی سناریوها علیه ایران و کشورهای منطقه از سوی دشمنان اسلام تاکید کرد: طرح چنین سناریوهایی تامینکننده منافع رژیم صهیونیستی است و باید با درایت کافی و کامل درباره این گونه اتهامها و توطئهها اقدام مناسبی در پیش گرفته شود.
بابک سر فراز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر