۱۳۹۰ آذر ۱۲, شنبه

استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا سیاست آمریکا نسبت به ایران


ا


روز ۱۰آذر، استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در مورد سیاست آمریکا نسبت به ایران برگزار شد. این استماع با حضور وندی شرمن و دیوید کوهن معاونان وزاری خارجه و خزانه داری صورت گرفت.
وِندی شِرمن WENDY SHERMAN، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، به کمیته روابط خارجی سنا گفت، ”دولت اوباما قویاً از افزایش فشار بر رژیم ایران حمایت می‌کند . و این شامل تحریمهایی می‌شود که  به‌درستی طراحی گردیده   و به‌خوبی بانک مرکزی رژیم ایران را نشانه رفته است، تحریمهایی  که در زمان مناسبی تعیین شده و بخشی از یک سیاست مناسب  و به‌دقت مرحله‌بندی شده، در جهت وادار کردن رژیم ایران به پیروی از التزاماتش می‌باشد ”.
دیوید کوهن معاون وزارت خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، به کمیته گفت که  دولت اوباما،   از فرانسه، که ماه گذشته از شرکای بین‌المللی خود خواسته بود داراییهای بانک مرکزی رژیم ایران را منجمد و نفت آن را تحریم کنند، حمایت کرد.
”اکنون  بیش از هر زمان دیگری مهم است که ما با جامعه بین‌الملی کار کنیم تا فشار مالی بر رژیم ایران را  ، از جمله از طریق یک استراتژی بسیار هدفمند و موثر برای منزوی کردن هرچه بیشتر بانک مرکزی، افزایش دهیم ”.
”ما از فراخوان هفته گذشته رئیس‌جمهور فرانسه، سارکوزی، برای مسدود کردن داراییهای بانک مرکزی رژیم ایران توسط کشورهای مختلف، استقبال می‌کنیم”.
در جلسه استماع کمیته روابط خارجی، سناتور باب کُرکِر  Corker پرسید آیا واشنگتن طرحی  دارد که به اقدام نظامی دست بزند و به رژیم ایران این پیام را بدهد که چنان‌چه تحریمها جواب نداشته باشند، ما در واقع آماده به‌کار بردن گزینه نظامی  هستیم؟
معاون وزیر خارجه  در پاسخ گفت رژیم ایران می‌فهمد، آنها روزنامه‌ها را می‌بینند و آن‌چه اتفاق می‌افتد را می‌بینند و می‌فهمند که این یک امکان جدی می‌باشد.  
سناتور ریچارد لوگار جمهوریخواه ارشد از این کمیته، در مورد اجرای تحریم ها توسط چین، گفت: ما یا با دیپلوماسی، با چین باید به مقابله برخیزیم که تحریم ها را اجرا کند، یا این‌که بطور بالقوه با جنگ باید با رژیم ایران مقابله کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر