۱۳۹۴ بهمن ۱۹, دوشنبه

معجونی به نام «اقتصاد مقاومتی» و تفسیرهای ضد و نقیض از آن!

در رژیم مرتباً صحبت از ”اقتصاد مقاومتی“ می‌شود“. اقتصاد مقاومتی“ اصطلاح مسخره‌یی است کهولی‌فقیه ارتجاع آن را مطرح کرد، اما معلوم نیست دقیقاً چیست و چه معنا و مفهومی دارد. در نتیجه، هر کس و هر باند و دسته‌یی آن را بر اساس منافع و سل یقه خود تعریف و تفسیر می‌کند. در یک مصاحبه تلویزیونی با پاسدار نقدی سرکرده بسیج ضدمردمی، این واقعیت به خوبی خود را نمایان کرد. ابتدا مجری این مصاحبه تلویزیونی با اذعان به این‌که هر کس یک تعریفی از ”اقتصاد مقاومتی“ دارد، گفت: «معمولاً وقتی بحث ”اقتصاد مقاومتی“پیش می‌آید، اولین سؤالی که ما از مهمانان می‌پرسیم این است که تعریف ”اقتصاد مقاومتی“ چیست، چون… مهم است که بتوانیم یک گفتمان واحدی… داشته باشیم. پاسدار نقدی در پاسخ گفت:
«این، از جمله واژه‌های مظلوم مثل امر به معروف و نهی از منکر است. راجع به آن حرف می‌زنند، اما کمتر وارد محتوا می‌شوند و بیشتر حالت شعارگونه و سخنرانی و مصاحبه پیدا کرده ا ست. این را باید از مظلومیت درآورد، چون که الآن ما هر کاری که می‌کنیم، هر کاری که انجام شده، در حال انجام است و حالا هم دارد ادامه پیدا می‌کند را می‌گوییم در راستای اقتصاد مقاومتی است» (تلویزیون رژیم ـ 13بهمن 94).

نباید انتظار داشت که این پاسدار هم، به‌رغم ایرادگیری‌اش به دیگران، جز شعار و کلیات، تعریف روشن و دقیقی از اقتصاد مقاومتی ارائه کند، به همین خاطر بعد از اباطیل او، مجری تلویزیون گفت:
«سردار یک تعریف از اقتصاد مقاومتی ارائه کرد. تقریباً هر کسی که به برنامه ما آمده، به نوعی یک تعریفی از اقتصاد مقاومتی داده است. امروز سردار محسن رضایی اعلام کرد که شاخصهای اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نهایی شده و 24بند مربوط به اقتصاد مقاومتی تبدیل به 100شاخص برای اندازه‌گیری اقتصاد مقاومتی شده است».

جالب این است که حرف مسخره پاسدار رضایی در مورد 100شاخص برای ”اقتصاد مقاومتی“ را پاسدار نقدی در همین برنامه به باد تمسخر گرفت و گفت: «الان گفتند 100تا شاخص؛ برای 100 شاخص باید یک سوپر کامپیوتر هم بگذارند تا هرکاری را محاسبه کند!».

اما واقعیت این است که اقتصاد مقاومتی یک تعریف و شاخص بیشتر ندارد و آن این است که کل اقتصاد کشور باید در قبضه سپاه پاسداران و بسیج باشد که هر دو هم در جیب عظیم! «مقام عظمای ولایت» قرار دارند؛ هر حرف دیگری جز این، لفاظی و فریبکاری است.

پیشتر نیز ولی‌فقیه ارتجاع، در روز 4شهریور 94تعارف را در این رابطه کنار گذاشت و در دیدار با هیأت دولت روحانی دستور داد که ستادی که تحت عنوان «ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی» تشکیل شده بود، به «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» تبدیل شود. به این ترتیب و با کلمه «فرماندهی» بیش از پیش بر ماهیت نظامی ”اقتصاد مقاومتی“ و نهادی که باید کنترل آن را به دست گیرد، تأکید شد. خامنه‌ای تأکید کرد که «اگر این ستاد همین امروز تشکیل نشود فردا خیلی دیر است». اما نکته این‌جاست که رئیس این ستاد، اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی است. دولت روحانی هم تعریف خود را از ”اقتصاد مقاومتی“ دارد که در آنجا هم اگر تعارفها و پوشالها را کنار بزنیم، اقتصاد مقاومتی عبارت است از آویختن به دامن غرب و جذب سرمایه‌های خارجی. از این نقطه است که دعوا میان باندهای چپاولگر پاسداران با باند چپاولگر و وابسته‌گرای روحانی ـ رفسنجانی شروع می‌شود. با این شاخص و نورافکن اگر به حرفها و مواضع نگاه کنیم، به‌سادگی همه چیز مریی و شفاف می‌شود.

با همین شاخص است که می‌توان دریافت که چرا روحانی پس از آزاد شدن پولهای مسدود شده در تحریم، به سرعت قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی با شرکتهای اروپایی امضا کرده و می‌کند و چرا پاسدار نقدی رئیس بسیج ضدمردمی گفت: «سفر به فرانسه و ایتالیا خنجر از پشت به اقتصاد مقاومتی… و ظلم به اقتصاد مقاومتی و رهبری بود». جهانگیری معاون اول روحانی هم جوابش را داد که: «برخی در داخل کشور، فقط نق می‌زنند و چوب لای چرخ می‌گذارند».

البته قصه ”اقتصاد مقاومتی“ سر دراز دارد، درازایی به‌اندازه چپاول صدها میلیارد دلار از داراییها و منابع محروم ایران. این اصطلاح هم مثل همه شعارها و… که پاسدار نقدی به آن اشاره کرد، فقط محملی است برای تاراج و غارت مردم و پرکردن جیب پرنشدنی آخوندها و پاسداران حاکم.

http://www.mojahedin.org/news/170848/%D9%85%D8%B9%D8%AC%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D8%AF-%D9%88-%D9%86%D9%82%DB%8C%D8%B6-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر