۱۳۹۴ اردیبهشت ۵, شنبه

عزيز اصلي، دروازه بان بزرگ ايران در غربت بدرود حيات گفت


 

               کمیسیون ورزش
عزيز اصلي، دروازه‌بان بزرگ تيم ملي ايران در دهه‌هاي چهل و پنجاه، روز گذشته در سن 79 سالگي در آلمان بدرود حيات گفت. قهرمان پرآوازه ايراني، پس از روي كارآمدن رژيم پليد آخوندي، به رغم وطن‌پرستي و ايران دوستي، مجبور به ترك وطن شد و در آلمان اقامت گزيد. اما همواره دلش براي ايران و مردم ايران مي‌تپيد. او همواره رژيم آخوندي را كه مسبب تبعيد و آوارگي ميليونها ايراني آزاديخواه شده بود، نفرين مي‌كرد.
كليه قهرمانان ورزشي ايران و اقشار مختلف مردم، به‌خصوص نسل جوان در تبعيد ايران، به اين قهرمان ارزنده و متواضع، عشق مي‌ورزيدند و به او لقب «عمو اصلي» داده بودند.
عزيز اصلي كه يك استاد و پيش كسوت ورزش فوتبال بود، طي اقامتش در آلمان دانش و تجربه ذيقيمت ورزشي خود را در تربيت ورزشكاران ايراني و آلماني به كار گرفت و در اين پهنه نيز به جامعه ورزشي ايران خدمات بسيار كرد.
عزيز اصلي در خارج از كشور نيز از گزند تهديدها و جنايتهاي رژيم آخوندي در امان نماند. از جمله در سالهاي 1372 و 1373 به دنبال آموزش فوتبال به جوانان ايراني و فرزندان شهيدان و اسيران مقاومت ايران و شركت در مسابقات فوتبال جام ايرانيان و هواداران مقاومت ، و پس از آن كه مصاحبه‌ او از سيماي آزادي، تلويزيون ملي ايران پخش شد، مورد تهديد و فشار رژيم آخوندي قرار گرفت و دژخيمان و دلالان پست‌فطرت آخوندي شروع به ارعاب او و خانواده‌اش در ايران و آلمان كردند.
قهرمان بزرگ ملي ايران، به‌رغم تلاشهاي رژيم آخوندي براي بردنش به ايران و مصاحبه و ندامت، به چنين كاري تن نداد و با تحمل درد غربت و دوري از وطن، سرانجام در آلمان به‌درود حيات گفت.
قهرمانان ملي عضو شوراي ملي مقاومت و ورزشكاران ايراني در سراسر جهان، درگذشت دروازه‌بان پرافتخار تيم ملي فوتبال ايران را به خانواده محترمش و همين طور جامعه ورزشي و فوتبال ايران تسليت عرض نموده و براي آنها در فقدان عزيز اصلي، صبر و بردباري آرزو كرده و براي ملت بزرگ ايران نويد پيروزي و آزادي مي دهند.
كميسيون ورزش شوراي ملي مقاومت ايران
مسلم اسكندر فيلابي
4 ارديبهشت 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر