۱۳۹۳ مهر ۸, سه‌شنبه

ما اين سرزمين را كشف كرديم!! - ميثم ناهيد


ما اين سرزمين را كشف كرديم!!  - ميثم ناهيد

در سال 1492 ميلادي، يك رخداد مهم در جهان به وقوع پيوست. كريستف كلمب، در حاليكه اقيانوس اطلس  را در مي ‌نورديد، به سرزمين جديدي رسيد. آيا خود فهميد كه يك قارة جديد را كشف كرده؟ مي گويند «نه!». اما برخي هم مي گويند، از كشف بزرگش با خبر شد؛ آنگاه از كشتي  خود كه ملكة اسپانيا به او داده بود، با فخر و غرور پايين آمد.
در همان حال، سرخپوستان بومي كه نسل اندر نسل در آن سرزمين بودند، كنار ساحل ايستاده و  با شگفتي اين تازه وارد را مي ‌نگريستند. كريستف كلمب  در حاليكه از لنگرگاه، به سمت ساحلِ سرزمين جديد، گامهاي بلند بر ميداشت، سينه  را سپر كرد، سرش را بالا گرفت، كلاهش را روي سرش چپ و راست كرد؛ آنگاه رو به سرخ پوستان بومي فرياد زد: «من اين سرزمين را كشف كردم!!»
ولوله اي در ميان سرخپوستان برپا شد. آنها با تعجب به هم  نگاه كرده و از  يكديگر پرسيدند: «پس چرا ما تا بحال اين سرزمين را كشف نكرده بوديم؟!!».
گردونة زمان گذشت. دهها و صدها سال. تا اينكه به سال 2014 رسيديم. كشفي نو! آنهم به دست كريستف كلمب هاي جديد! كريستفِ هاي جديد ما، اينبار نه سرزميني جديد، بلكه مكاني را كشف كردند، كه در آن، ساكنانش، مورد سختترين نوع نقض آزادي و حقوق بشر!! قرار مي‌گيرند. نام اين سرزمين، «ليبرتي» است!
از اينرو، كريستف هاي ما، از ملكة نجات امروز جهان،  وزارت پر مهر و عطوفت اطلاعات آخوندي!، يك كشتي در دنياي مجازي قرض كردند،  با نام «اينترلينك» و «ياران». با كشتي وزارت،  اقيانوس ولايت را در نورديده و خود را به ساحل پر درد ليبرتي رساندند. آنگاه، در حاليكه ما، مجاهديني كه 3 سال است روز و شب  در ليبرتي  هستيم، آنجا ايستاديم، از راه نرسيده، سينه  را سپر كردند، سرشان را بالا گرفته، كلاه را روي سر چپ و راست كرده؛ سپس رو به ما فرياد زدند: «ما نقض آزاديهاي شما را كشف كرديم!!»
دقت كنيد: (بخشهايي از يك نامه به احمد شهيد)
«... رسيدگي به وضعيت اسفناک نقض حقوق انساني اسراي اردوگاه ليبرتي را از شما دادخواهي مي کنم... حقايقي که از درون اردوگاه ليبرتي و آنچه که بر اسراي آن ميگذرد، بسيار تلخ است... اين افراد (مجاهدين) چيزي جز آرامش، بازگشت به آغوش پر مهر خانواده هايشان و آزادي نمي خواهند. ولي سران سازمان، به طمع سوء استفاده تا آخرين نفس، آنها را زنداني کرده و حتي اجازه تصميم گيري به آنها نمي دهند... سران (سازمان) با ترفندهاي مختلف، با تهديد، ارعاب، فحاشي و… افراد را درون ليبرتي نگه داشته اند!!».

بله، كريستف هاي  نو ظهور مدل 2014، اينطور باد بر غبغب زده و دوباره رو به ما، مجاهدين مستقر در ليبرتي،  فرياد ميزنند: «ما نقض آزاديهاي شما را كشف كرديم!!»
من و ياران ديگرم در ليبرتي، هم اكنون با شگفتي به هم نگاه مي كنيم و از يكديگر مي پرسيم: «پس چرا ما تا بحال، اين نقض وحشتناك آزاديها  را در ليبرتي، كشف نكرده بوديم؟!!».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر