۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

مروری بر ریل تصویب تحریم بانک مرکزی رژیم ایران با آرای قاطع نمایندگان



تصویب تحریم بانک مرکزی رژیم با آرای قاطع نمایندگان مردم آمریکا در کنگره و سنای ایالات متحده
قانونگذاران آمریکا با هدف اعمال فشار بیشتر بر برنامه اتمی رژیم ایران، تحریم بانک مرکزی آن را با هدف فشار بر درآمد نفتی این رژیم  در دستور کار قرار دادند.
۹ اوت ۲۰۱۱ : بیش از ۹۰ سناتور آمریکایی با امضای نامه ای خطاب به باراک اوباما از وی خواستند بانک مرکزی رژیم ایران را تحریم کند.
وال استریت ژورنال در آن زمان نوشت: به این ترتیب دریافت میلیارد‌ها دلار از فروش نفت برای رژیم ایران غیر ممکن خواهد شد.
۲ نوامبر ۲۰۱۱ : کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، متمم تحریم بانک مرکزی را به درخواست هوارد برمن عضو ارشد از حزب دمکرات، در این کمیته به تصویب رساند.
هوارد برمن در جلسه این کمیته اعلام کرد بانک مرکزی رژیم ایران وسیعا مظنون است که برنامه های اتمی و موشکی را همراه با فعالیتهای شریر سپاه پاسداران تامین مالی میکند.
رزلهتینن رئیس کمیته خارجی کنگره ـ یک نوامبر ۲۰۱۱
امیدوارم که سنا نیز روی این لایحه یا اساسا هر لایحه دیگر  بر اساس همین فوریت اقدام نماید  و این لوایح را روی میز رئیس جمهور قرار دهد تا او بتواند بموقع  یک عیدی خوب به مناسبت تعطیلات به رژیم ایران بدهد
اول دسامبر ۲۰۱۱: مجلس سنای آمریکا، بطور یکپارچه با ۱۰۰ رای موافق و بدون رأی مخالف، به‌عنوان بخشی از لایحه دفاعی خود، به قطع رابطه بانک مرکزی رژیم از نظام مالی جهانی رای داد.
در پی تصویت این لایحه در سنا، سناتور مارک کرک از بانیان تحریم، گفت: این متممِ درستی در زمانی مناسب است که پیام درستی را در برابر یک رژیم بسیار غیرمسئول قرار می‌دهد. وی افزود: دولت آمریکا با یک انتخاب مواجه است، یا خودش این اقدام را هدایت خواهد کرد و با مجبور به عمل خواهد شد.
۱۴ دسامبر ۲۰۱۱: مجلس نمایندگان، لایحه «کاهش تهدید ایران»، را که متمم تحریم بانک مرکزی نیز جزئی از آن بود، با ۴۱۰ رأی موافق در مقابل ۱۱ رأی مخالف تصویب کرد.
۱۵ دسامبر۲۰۱۱: مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور و تحریم بانک مرکزی را با ۸۶ رأی موافق در برابر ۱۳ رأی مخالف، مورد تایید قرار داد و آنرا برای باراک اوباما رئیس جمهور فرستاد.
۳۱ دسامبر ۲۰۱۱: باراک اوباما این لایحه را امضا کرد و بدینصورت تحریم بانک مرکزی رژیم ایران بصورت قانون درآمد.
منبع:  کنگره آمریکا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر