۱۳۹۴ اسفند ۲۰, پنجشنبه

افشای شگردها و صحنه‌سازیهای معمول رژیم، در جنگ باندی

یکی از حرفه‌های شیادان حاکم، رقم سازی در مورد نمایشهای حکومتی مانند 22بهمن و نمایشهای انتخاباتی و نظایر آن است. البته مقاومت ایران هر بار بر اساس منابع داخل کشور، گزارش این بزرگنمایی‌ها را می‌دهد. اما تماشایی زمانیست که باندهای حاکم، به‌خاطر جنگ و دعواهای خودشان دست همدیگر را در این‌گونه موارد رو می‌کنند. یک نمونه از این مچ‌گیریها را، یکی از رسانه‌های باند ولی‌فقیه (سایت موسوم به راه دانا) در مورد ادعای استقبال 50هزار نفری از روحانی در سفر اخیرش به یزد، با عنوان «آیا واقعاً 50هزار یزدی به استقبال روحانی رفتند؟» افشا کرد. این رسانه، همچنین شگردهایی را که برای زیاد نشان‌دادن جمعیت به‌کار رفته را، افشا کرده است.
بر اساس این مطلب، کارگزاران رژیم در یزد، از ترس تجربه «استقبال سرد شهرهای مختلف از حسن روحانی»، به این کارها دست زدند:
«ایجاد دو جداره در دو سوی محوطه حسینیه میرچخماق،
انسداد خیابان سلمان،
استقرار یک نخل در گوشه‌یی از محوطه،
ساماندهی یک شبه‌استخر وسط میدان و آبگیری آن،
ایجاد 3سکوی ویژه خبرنگاران،
ایجاد فضای ویژه مسئولان،
خالی گذاشتن فضای جلوی تریبون،
محدود کردن فضای حسینیه با آوردن گیتهای بازرسی به سمت جایگاه،
از جمله ترفندهایی بود که دولتی‌ها و حامیانشان برای بزرگنمایی حضور مردم یزد، در استقبال از رئیس‌جمهور به کار بردند».

سایت مزبور همچنین تصاویری از این صحنه‌سازیها را هم، به چاپ رسانده است. در زیر تعدادی از این عکسها را می‌بینید: (توضیحات زیرعکسها، مربوط به همان سایت حکومتی است).

 


همین سایت حکومتی در ادامه نوشته است: «البته از آنجا که بیم خالی ماندن همین محوطه کوچک شده هم می‌رفت… دست به دامن حربه‌های تبلیغاتی متعددی شدند». مانند راه‌اندازی انبوهی پوستر تبلیغاتی.

همان سایت حکومتی در ادامه نوشته: «گردانندگان این نقشه‌ها، در روز استقبال، حربه دیگری نیز به کار گرفتند و آن سوء‌استفاده از دانش‌آموزان به‌عنوان سیاهی لشکر بود. علاوه بر هزار نفری که به‌عنوان گروه سرود به مراسم فرستاده شدند، دانش‌آموزان از بسیاری از مدارس سطح شهر نیز به مراسم آمدند».

باز هم به‌نوشته همین سایت، مقامهای حکومتی در استان، اتوبوس فرستاده بودند تا نفرات را از روستاهای مختلف، حتی از فاصله 250کیلومتری، به یزد بیاورند!

این‌گونه موارد، زمانی است که دو باند بر سر رقم‌سازی با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند؛ اما در مورد بالا بردن آمار کلی شرکت کننده و این‌که اعلام کنند 62درصد در نمایش کساد انتخابات، شرکت کرده بودند یا میزان شرکت کننده در نمایش 22بهمن رژیم، بیشتر مواقع هر دو باند با هم وحدت دارند و این قبیل حقه‌ها و صحنه‌سازیها برملا نمی‌شود، مگر آن که مجاهدین و مقاومت ایران افشا کنند.

سوز و گداز رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی از افشاگریهای مقاومت شنیدنی است:
«بعضی وقتها در انتخابات بحث تحریم را دارند، در راهپیماییها وقتی جمعیت آشکاری در جلوی هزاران دوربین هست، می‌آیند به‌راحتی تحریف می‌کنند، می‌گویند جمعیتی نبود یا برای ساندیس آمده بودند یا برای آبمیوه آمده بودند؛ یا اصلاً نه جمعیتی نبوده، شاخه‌های درختان را از بالا گرفته‌اند تا جمعیت به نظر آید، یا سربازان پادگانها را به‌زور آورده‌اند، از این نوع دخالتها و اظهارنظرها، 37سال است که مردم ما به این حرفها عادت دارند… !» (تلویزیون رژیم ـ 30بهمن 94).
https://www.mojahedin.org/news/172614/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B5%D8%AD%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر